Powerflash oferuje również usługę pełnego usunięcia filtra cząstek stałych (Diesel Particulate Filter) DPF/FAP w samochodach z silnikami diesla. Żywotność filtra przewidziana jest przez producentów aut na 150-200 tysięcy kilometrów. Po tym przebiegu często dochodzi do coraz częstszego zapychania się filtra.
Aby filtr mógł prawidłowo pracować i aby regeneracja zakończyła się pomyślnie musi on utrzymać temperaturę wyższą niż podczas normalnej pracy. W większości przypadków auto jest w stanie przeprowadzić procedurę regeneracji automatycznie, jednakże jazda w ruchu miejskim lub na krótkich dystansach jest częstą przyczyną kiedy takie oczyszczenie nie może nastąpić gdyż nie ma odpowiednich warunków do tego.
Komputer sterujący pracą silnika aby wymusić regenerację DPF-a podaje na wtryskiwacze dodatkową dawkę paliwa aby zwiększyć temperaturę spalin do ponad 500 stopni Celsjusza. Jeżeli mu się uda przez jakiś czas utrzymać taką temperaturę, proces regeneracji może zakończyć się powodzeniem. Ale wystarczy tylko wyłączyć silnik, np. podczas jazdy w mieście, kiedy nie nastąpiło pełne wypalenie z filtra sadzy i przy kolejnym uruchomieniu silnika procedura zacznie się od początku.
Negatywnym tego wpływem jest o wiele wyższe spalanie paliwa oraz przybywanie oleju w silniku spowodowane spływaniem nadmiaru niedopalonego paliwa do misy olejowej.
Jeżeli nie będziemy kontrolować na bieżąco stanu oleju i kiedy przybędzie go ponad maksymalny stan, może dojść w tym momencie do uszkodzenia silnika spowodowanego zbyt słabym smarowaniem najbardziej obciążonych części.
Kolejną oznaką zużytego filtra jest częste pojawianie się na desce rozdzielczej kontrolki DPF lub symbolu żółtego silnika i przechodzenie samochodu w tryb awaryjny objawiający się brakiem mocy.
Najnowsze komentarze